POST-SCRIPTUM VI

POST-SCRIPTUM  VI

 

Acest POST SCRIPTUM iese din tipicul celorlalte.  De obicei, inserez mai multe subiecte. Cînd m-am apucat să-l scriu pe primul, am constatat că… a iesit un articol de sine stătător. Ceea ce veți citi ați mai citit (dar ați reacționat?!) și, poate, veți mai citi. Exemplele sînt “calde”  – cît de “caldă” poate fi prostia care-a invadat România!

 

P.S.1 – Mioriticii “creative directors” din publicitate nu mai prididesc cu dovezile de stupiditate din prețioasele lor clipuri. Circulă, de cîtva timp, unul în care niște copilași de școală primară (vechea poveste: copiii și animalele “vînd” orice) au jocuri erotice (“emoții originale”) cu o colegă, așteptîndu-și rîndul să fie mușcați de… eugenie. Da, reclama e la milenarii biscuți cu cremă, care se găseau pînă și-n cel mai îndepărtat cătun, numai că n-are nici o legătură “Eugenia” de-acu’ 50 de ani cu ce se vinde azi… drept “Eugenia”. Dar, deh, e un… brend care “a rezistat timpului”. Dar au grijă băieții ăștia “creative” să-l facă praf și… pulbere (era să zic “cremă”). Apropo de cremă, este pe tele-ecrane un clip… original (dublat în limbaj  mioritic) la niște biscuiți care trebuie (musai ;-))  înmuiați în lapte. Dialogul  fetiței cu tatăl ei este adorabil, de-a dreptul. Meritul partenerului… local constă în găsirea unei  voci care dublează perfect copila din original. Este un clip care-mi face mare plăcere să-l re-văd (și ascult) de fiecare dată, pentru că-i făcut… inteligent.

Revenind la “creativii” carpatini, pe un palier superior al stupidității concurează o întreagă campanie publicitară a unui operator de telefonie care-și promovează niște servicii internet. Cei 3 impricinați – doi flăcăi și o fătuță – sînt puși în situații care de care mai stupide, în intenția neghiobilor “scenariști” ele trebuind să fie… umoristice. Sînt doar imbecile. Acolo unde sălășuiesc adevarații “creative directors”, umorul este o componentă cvasi obligatorie a clipului publicitar (cei care-și mai amintesc de “Nopțile devoratorilor de publicitate” știu exact despre ce vorbesc). Poate că produsul care face obiectul stupidelor clipuri (filmate în natură) are succes la un public mononeuronal (poate chiar este… targhetat pe el!), pentru care viața se reduce la o tastatură și-o adresă web. N-am de unde să știu și  nici nu mă interesează. Poluarea media cu non valori este, însă, altă treabă care-ar trebui să ne intereseze pe toți.

Trebuie să ne facă să reacționam la mesajul unui clip publicitar precum cel pentru un preparat farmaceutic menit să amelioreze “contractările musculare”. Stupizii “creatori” ai  clipului și stupizii care-au comandat clipul (o “multinațională”, evident) n-au habar că, în lumea medicală, există doar CONTRACȚII musculare. Metalele suferă, într-adevăr, CONTRACTĂRI (niciodată “contracții“), dacă sînt supuse unor anumite condiții de temperatură și presiune. Cei care dau liber în emisie unor asemenea “deșeuri” sînt la fel de condamnabili ca și cei  care le produc. Limba română îi poate condamna, fără drept de recurs, la învățare zilnică și intensivă, pe viață!

Recent, un tragic accident petrecut în Ungaria, cu cetățeni români, l-a pus în situația de-a se exprima telefonic, pe-un post de așa-zisă televiziune, pe atașatul M.A.I. al României în Ungaria. Am constat că respectivul stăpînește perfect limba de lemn din vremea “tristelor amintiri”. Accidentul n-avusese loc pe teritoriul Ungariei, ci “pe teritoriul statului ungar“, “vom vedea sub ce formă vom trimite cadavrele” – ca să citez doar cele mai nevinovate mostre ale inepțiilor debitate de respectivul “atașat”, un excelent subiect pentru conu’ Iancu.

Printre însemnele unei nații, limba este unul esential. De fiecare dată cînd aud devieri grosolane de la normele firești ale limbii române, mi se ridică părul pe cerul gurii. Despre devierile… firești nici nu mai comentez. Că-i tot degeaba. PROSTIA generatoare de AGRAMATISM / ANALFABETISM este omniprezentă pe tele-ecranele și la radiourile patriei. Idiotizarea nației prin anglicizarea forțată a limbii este un  proces în plină desfășurare și extrem de agresiv, căruia trebuie să i se dea o ripostă pe măsură. Violarea sălbatică a LIMBII ROMÂNE este plăcerea perversă a unui segment tot mai mare din populația recensată sau nu a României. Iar în acest segment, lucrătorii MEDIA, politicienii și personalul “multinaționalelor” (inclusiv tagma “publicitarilor”) însumează cele mai multe bile negre și foarte negre.

Întrebare către C.N.A., Academia Română și, de ce nu, Ministerul Educației: sînteti surzi, orbi sau… după voi, potopul?  

2 Responses to POST-SCRIPTUM VI
  1. Nepotului meu ce bila sa-i dau daca zice: I’m “fleașcă” si I’m missing two “dinți”?


[top]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

UA-23386192-3