IA VIGNETA, NEAMULE!

IA VIGNETA, NEAMULE!

 

Răsvan Firea (băiat bun, băiat cu bani, pasionat de muzică) zîmbește cu îngăduință din înaltul Cerului văzînd ce face fosta lui consoartă. Păi, ce altceva ar mai putea face el, plecatul în nemurire? Acolo, el știe (vrem noi să credem) tot ce-a fost, este și… va fi, dar nu vrea să-nțeleagă de ce fosta știristă blondă și teveristă, bașca purtătoare de vorbe guvernamentală, i-a păstrat numele și n-a revenit la… Vrînceanu sau, mai conform cu statutul… civil, modul de gîndire și… manipulare, n-a preluat Pandele ot Voluntari. Nu vrea să-nțeleagă pentru că are un vag sentiment de frustrare (de ce-o fi luat-o de nevastă?!?!), văzînd în cîte gropi calcă ex-consoarta, încercînd să demonstreze că are mai mulți neuroni decît posedă în realitate. Viclenia e-o… “calitate” care excede în cazul cotizanților pîsîdî și presupune o gîndire și-un comportament care-i situează pe toți ceilalți din jur în postura de idioți. Cam asta e concluzia după ce iei la cunoștință “decizia” primăriei Capitalei, privind ploaia de vignete care va inunda Capitala și va aduce bani, bani, bani – în compensarea altora care, pare-se, n-au cum să mai ajungă în conturile primăriei (n-a fost vorba de-o PROPUNERE, ci duduia a anunțat, pur și simplu, că “măsura VIGNETA” intră-n vigoare de la întîi ianuarie douăzecidouăzeci!!!).

Un articol apărut recent pe Internet pare a fi o reacție binevenită. Asemenea aberații sînt lansate de tagma de vicleni care păstoresc România de 30 ani, în mod repetat, periodic și.. “las’ că țîni!” (după exprimarea unui hîtru moldovean). Conținutul articolului atinge nu puncte, ci… oceane sensibile de stupiditate, în ceea ce privește modul în care criteriile de abordare a unor presupuse taxe intră-n conflict cu niște realități locale mai insurmontabile decît Himalaya. Din capu’ locului, n-am înțeles (legat de-un comentariu p-acolo) ce legătură are abordarea acestor probleme strict dîmbovițene cu pubera suedeză care bate cu bețișoru-n masă pe la diverse întruniri internaționale. Poate că-i un subiect care merită atenție, dar pe alte coordonate, societatea suedeză fiind un model de urmat din foarte multe puncte de vedere, dar istoria cu juna Greta duce invariabil spre definiția premiată de americani (prin 2006?) a ceea ce se cheamă “political correctness”. Să revenim la caprele noastre.

Cei 3 factori luați în discuție – poluarea prin trafic, agromerarea prin trafic și “centrul Capitalei” sînt analizați mai mult sau mai puțin exhaustiv. Majoritatea comentariilor sînt total paralele cu traiul in urbea dîmbovițeană, semnatarii fiind postaci de pierde-timp, indiferent de subiect (precum acea creatură feminină, ultra prezentă pe teleecrane și specialistă în orice, de la pamperși la motoare atomice). Sînt și semnatari cu bun simț, precum @ion, care, prin multitudinea de detalii și idei anuleaza complet imbecila decizie: Sînt mai multe probleme prost analizate in articol. E nevoie de-o serie intreaga de articole. In Bucuresti, e facut totul cam prost, acele poduri suspendate, dupa mine, vor fi demolate, in viitor, solutiile acestea sînt demolate, la Bruxelles, de exemplu, dar noi insistam pe ele. (…) Trebuie dezvoltat serios transportul public, reproiectate strazile, regîndit unde punem birourile, unde punem zonele comerciale in oras. Nu e chiar asa de simplu cum pare. Noi mai avem o problema: blocurile – astea sînt o catastrofa urbanistica. Scolile, gradinitele – copiii ar trebui sa mearga pe jos pînă la scoala. Sînt multe probleme, e de discutat mult aici. Ar trebui facute niste concursuri internationale, sa vina specialisti cu solutii cît mai bune. Pîna se fac, se implementeaza, va mai dura 30 de ani.” Niște zeci de ani s-a stat după mințile stăpînite de varii interese ale unora și altora, indiferent de direcția din care venea semnalul schimbării. Urbanismul înseamnă gîndire pe termen lung și foarte lung, nu pentru un mandat sau alte criterii de buzunar personal. Ideile, de pildă, ale doctarașului-primar, zis și “potecă suspendată” (pe Internet), îl concurau pe Jules Verne secolul 24 (idei rupte complet de realitate), dar “loveau” și-n spații în care ruinele în devenire se rugau de-un uragan, să-și găsească liniștea-n praf. Iubitorii de ruine au fost mai tari și perorează si-acum teleimbecilități! Trimiterea – ca argument motivațional – la diverse orașe și capitale europene e aberantă, atîta vreme cît gîndirea mioritică n-are nimic de-a face cu cea a locuitorilor acelor orașe. Și ei plătesc taxe și au reguli și interdicții, daaaar contextul e cu totul altul. INEXISTENT în tîrgu’ București, care se zbate, undeva, la ieșirea din Evul Mediu!!! Era pe vremuri o vorbă: “Nemții sînt cu vreo 200 de ani înaintea noastră. Vom face si vom drege pentru ai ajunge cît mai iute din urmă”. Stupiditatea afirmației scapă din vedere că… nemții nu stau pe loc!

Mi-a plăcut observația unui comentator care expune situația, apropo de “vignetă”, din capitala Regatului Unit. Adică… civilizație, nene, nu apucături fanariote!… Genul ăsta de taxă se aplică la Londra și nu contribuie cu nimic la rezolvarea problemei, dar contribuie din plin la dezagregarea societății: autoritățile locale emit ”penalties” și pentru mașini care nu s-au aflat în Congestion Charge Zone, dar refuză să pună la dispoziție înregistrări video în care să se poată vedea efectiv strada pe care s-a aflat mașina, iar în timpul ăsta, cam 12% dintre mașinile filmate în zonă fără să fi plătit taxa au, de fapt, numere false.” Stupiditatea atinge cote hilare!!! Roboții englezi se pare c-au involuat EI la nivelul politiștilor mioritici. Cazul Caracal ne individualizează negativ pe planetă, daaar… Fiecare cu ai lui: „Funcționarii publici de la Londra sînt chiar mai indolenți decît cei români, au existat cazuri cînd nu corespundea nici marca și nici culoarea mașinii cu număr fals, dar ei au trimis cu nonșalanță penalty adevăratului proprietar al mașinii cu acel număr.”

Masura primăriei e total falsă/aberantă, din toate punctele de vedere. Articolul și comentariile au scos la iveală doar cîteva cratere de gîndire. Gîndirea Vrînceanu – Pandele a construit, probabil, tot acest schelet mort între două grătare și-o baterie de vin la gheață, în aerul vînturat șăgalnic de livada din apropierea piscinei. În fond, crearea unei stări de tensiune în rîndul populației n-are nici o legatură cu electoralitatea (cum s-a spus în articol), ci, pur si simplu, TREBUIE BANI, că-i fișetu’ gol!!!! În plus, se cîntă-n struna ecologismului de Bruxelles, de unde vin directivele Comitetului Central. Vă dau, însă o mostră locală de imbecilism fără margini, în lăcomia de bani, în contextul subiectului (citește și aici). Traseul tramvaiului 5 a fost desființat, cu surle și trîmbițe (era cel cel mai prost și periculos terasament pentru cetățeni și foarte poluant ca zgomot), în urmă cu vreo 2 ani, urmînd să fie amenajată a 3-a cale de rulare auto pentru autoturisme, traficul în zona Aviației cunoscînd cote inimaginabile în ultimii ani!!! A fost înființată linia auto 605, care merge impecabil, pe un traseu ce leagă, atenție!, nordul extrem (centrul comercial Băneasa) cu km ZERO!!! De cîteva luni, ÎNSĂ, a început REFACEREA COMPLETĂ (borduri NOI, asfalt) REFUGIILOR DE TRAMVAI, pe acest fost traseu 5. STB e firma primăriei centrale, deeeeeci… Linia 5 nu va mai exista, refacerea structurii de rulare a întregului traseu fiind ultracostisitoare (jura primaru’ 1), prin urmare… CINE IA BANII pentru refacerea INUTILELOR refugii?!?!?!??! A CUI E BORDURIADA ASTA??????????

Taxa propusă de d-na Fifi este, fie-mi iertată exprimarea, pur și simplu o imbecilitate!” se exprima decent o voce printre comentatorii articolului. De acord, dar articolul-analiză a căzut în plasa unui consum imens de energie. Impunerea acestei imbecilități n-o să se lase cu „artificii”, ca-n ’89, pentru că românu’ e din cale-afară de uituc și iertător. E foarte posibil ca caravana să-și vadă zîmbitoare și vicleană de drum, surdă la articole, comentarii, proteste televerbale supravegheate cu îngăduință de matusalemii membri ai CNA… „Lasa-i să vorbească, că și ei e oameni!…”

P.S. Cică Comarnic a instituit VIGNETA pentru șoferii înmatriculați în București și Ilfov. Primarii din Flatulata de Jos și Gesulapu de Sus sint pe cale să preia exemplul plin de avînt patriotic!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

UA-23386192-3